راهنمای مجموعه نرم افزارهای یکتاوب

 


راهنمای آموزش و رفع اشکال | راه‌اندازی اولیه | راهنمای جامع برنامه | فهرست ابزارهای مدیریت | راهنمای الفبایی | مقالات متنوع

جستجو در راهنما | فهرست فایل ها | پرسش‌های متداول | تالار گفتگو | ارسال پیشنهادها و اشکالات | برگشت به پایگاه


راهنمای استفاده از سرویس ایمیل شرکت یکتاوب به صورت آفلاین - استفاده از Thunderbird

 

 

link_bar

 

یکی از راهکارهای مدیریت بهینه‌ی پست الکترونیک، بهره‌گیری از نرم‌افزارهایی است که ایمیل‌ها را با اتصال به سرور، دریافت می‌کنند و روی رایانه‌ی شخصی نگهداری و مدیریت می‌کنند. یکی از نرم‌افزارهای قدرتمند و رایگان در این زمینه Mozilla Thunderbird است. این نرم ‌‌فزار به شما امکان می‌دهد همه‌ی نامه‌های الکترونیک خود را روی هارد رایانه‌ ذخیره کنید و در صورت قطع بودن اینترنت بتوانید از آن‌ها بهره ببرید.

 

توضیح مهم در مورد تنظیمات:

اطلاعات دقیق برای تنظیم Email Client ها را می توانید بعد از ورود به Webmail در لینک های پایین صفحه در گزینه Configure Mail Client پیدا کنید. در بخش مذکور ابزارهایی برای نظیم خودکار Outlook و سایر ابزارها وجود دارد.

برخی از ویژگیهای موزیلا تاندربرد

  • رایگان است و امنیت بالایی دارد

  • جست‌وجوی ساده و پیشرفته دارد

  • فیلتر هرزنامه‌ی آن بسیار قدرتمند است

  • پیوسته به روزرسانی می‌شود

  • ظاهر آن بسیار انعطاف‌پذیر است

  • توانایی مدیریت هم زمان چند ایمیل را دارد

 

- آخرین نسخه‌ی این نرم‌افزار را از نشانی زیر دریافت و نصب کنید:

http://www.getthunderbird.com

 

مراحل راه‌اندازی و تنظیم

  1. پس از دانلود تاندربرد، آن را بر رایانه‌ی خود نصب کنید.
  2. نشانی ایمیل خود و گذرواژه‌ی آن را به نرم‌افزار بدهید.
  3. تاندربرد همه‌ی نامه‌های الکترونیک را وارد خودش می‌کند.
  4. اکنون می‌توانید نامه‌های خود را در تاندربرد ببینید.
  5. هربار که به اینترنت وصل می‌شوید، تاندربرد خود را فعال کنید و دکمه‌ی (Get Mail) را بزنید تا نامه‌های جدید را به خود اضافه کند.

توجه: نشانی سرور میل برای شما همان نشانی سایت شما با جایگزینی mail در ابتدا می باشد. مثلا اگر سایت شما www.site.com باشد ایمیل سرور شما mail.site.com خواهد بود.

 

توجه: این راهنما فقط برای سایت هایی که روی سرور یکتاوب هستند تنظیم شده است و برای تنظیمات سایت های روی سرور های سازمانی باید با بخش آی تی سازمان تماس بگیرید.

 

 

بسیار مهم: با جدی تر شدن موضوع استفاده از SSL اخیرا برخی نرم افزارها برای اتصال به برخی سرویس ها مثل سرویس SMTP پست الکترونیک، اخطار استفاده از SSL می دادند. برای حل شدن این مشکلات و امنیت بیشتر سایت ها، دامنه های اصلی هر سه سرور اصلی شرکت به SSL مجهز شدند. در صورتی که سایت شما روی سرورهای اصلی شرکت میزبانی می شود، می توانید با کمک ابزار "مشاهده آی پی" آی پی و نام دامنه مناسب برای استفاده را مشاهده کنید. همچنین نشانی های قابل استفاده برای سرویس های cpanel، webmail و email در این ابزار اعلام می شود.
با توجه به اهمیت استفاده از SSL برای امنیت و بهبود رتبه سایت ها، در صورت نیاز به خرید SSL سالیانه از شرکت برتینا می توانید از راهنمای زیر استفاده کنید:
https://www.bertina.ir/kb/?p=3268

 

- تصاویر را برای نحوه انجام تنظیمات ببینید:

 

 

 

 

- همه‌ی مراحل به صورت خودکار تنظیم می‌شود:

 

 

 

 

در صورتی که به مشکلی برخورد کردید، تصویر یا کد خطا را برای ما ایمیل کنید تا بررسی و پاسخگویی انجام شود.

 

 

 

Email : yektaweb (AT) gmail.com

 

Academic Web Tools - Yektaweb Collection - مجموعه مدیریت یکپارچه پایگاه‌های اینترنتی